• aeiforoteliko1
  • pilotikoteliko1
  • ekdilositeliko1
  • hydrobot
  • 3on3slide
  • rompotiki

Με την ιστοσελίδα αυτή, ανοίγουμε ένα παράθυρο διαλόγου ανάμεσα σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς της σχολικής μας κοινότητας. Ο χώρος αυτός δημιουργήθηκε τόσο για να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά να παρουσιάσουν τις εργασίες και τις δραστηριότητές τους, όσο και για να παρέχει στον κάθε ενδιαφερόμενο τη δυνατότητα να αντλήσει πληροφόρηση για το Σχολείο μας.

Εκτύπωση

Εορτασμός των Τριών Ιεραρχών

Γράφτηκε από τον/την Super User. Posted in Γιορτές - Εκδηλώσεις

Την Παρασκευή 30/1/2015 έγινε εκκλησιασμός των μαθητών και των διδασκόντων του σχολείου μας στον Ι.Ν. Αγ. Βασιλείου. Στην συνέχεια έγινε κοπή Πρωτοχρονιάτικης πίτας σε κάθε τμήμα, καθώς και στον σύλλογο διδασκόντων. Την πίτα και τα δώρα προσέφερε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά.Η γιορτή έκλεισε με δραστηριότητες - παρουσιάσεις των τμημάτων για την ζωή και το έργο των Τρών Ιεραρχών και την σπουδαιότητα της Παιδείας.

Επίσης εκφωνήθηκε ο πανηγυρικός της ημέρας στον Ιερό ναό Αγίου Δημητρίου Τρίπολης από την καθηγήτρια του Σχολείου μας, Κα Ελένη Μαντζουράνη, κλάδου ΠΕ02.

 

 

Κυρίαρχο θέμα της ομιλίας της ήταν η παρατήρηση και η μελέτη του μοναδικού στην παγκόσμια ιστορία φαινομένου «τριανδρίας», του Βασιλείου του Μεγάλου , του Γρηγορίου του Θεολόγου και του Ιωάννου του Χρυσοστόμου.

Η ζωή του Βασιλείου της Καισαρείας, του Αη Βασίλη ,που καλαντίζουν τα παιδιά στην Ελλάδα, ανάγεται τον 4ο αιώνα. Αν θέλαμε να συνδέσουμε την προσφορά του Αγίου με ένα ιδανικό, προβάλλουμε αυτό της παιδείας. Αυτομόρφωση είναι ο όρος που χρησιμοποιούμε για το Βασίλειο. Και αυτό γιατί με τις άοκνες προσπάθειες αυτοβελτίωσης και δια βίου μάθησης, τη συνεχή εποπτεία ζωής, ανέδειξε την έννοια αυτή ως «σηματωρό και κήρυκα» των αναλλοίωτων αξιών και ιδανικών .

Ο δεύτερος Θεολόγος , ο Γρηγόριος, παρουσιάζει ένα συνθετικό και πολυδιάστατο κοσμοπολιτισμό. Στο πρόσωπό του συναιρεί την ευγλωττία με το κύρος και των δύο Εκκλησιών, Ανατολικής και Δυτικής. Γιατί είναι κοινή η αναγνώριση της αγιοσύνης του .Τι λαμπρή πολυπολιτισμικότητα! Στη Ναζιανζό ξεδιπλώνει τις διπλωματικές και ρητορικές του ικανότητες σε ηχηρά- δυναμικά κείμενα πειθούς , τα οποία στρατολογούν και συνεπαίρνουν τους Χριστιανούς. Η ακεραιότητα και η χάρη του ενυλώνονται στη διοίκηση της Εκκλησίας.

Αν και σε όλη του τη ζωή αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στη Φιλοσοφία και τη βαθιά ενσυνείδητη Θρησκευτικότητα, αν αναρωτιέται για το ποια ζωή θα ακολουθήσει, τη ζωή του Μοναχού ή αυτή του δημοσίου λειτουργού, ο Ναζιανζηνός αποδεικνύει πως ο αμητός των γνώσεων και της σοφίας του δημιουργεί το Δόγμα της Αγίας Τριάδος, Πρόταγμα απόλυτα ενταγμένο στη Θρησκεία διαχρονικά.

Η Αντιόχεια της Συρίας είναι η γενέτειρα του Ιωάννου, Πατέρα και Ιεράρχη της Ορθοδοξίας. Η παρουσία του στα Γράμματα ,τη Δικηγορία και το Μοναχισμό αργότερα αποτελεί «καλό οιωνό» τόσο για την ηθική εξύψωση της πόλης ,όσο και για τον Επισκοπικό Θρόνο.

Ο ανθρώπινος πόνος, η μετάνοια, η αποφυγή του τρυφηλού βίου, η θέαση του Αγαθού είναι για τον Ιωάννη όλα μαζί ενορατικός ,μονοσήμαντος και απαρέγκλιτος στόχος ?επιθυμεί να τον πραγματώσει με την περιλάλητη γλωσσική του έκφραση και το επικοινωνιακό του χάρισμα.

Οι Ιεράρχες ,λοιπόν, επέτυχαν την αυτοπραγμάτωση ,γιατί τείνουν προς μια πληρότητα ,που την αποζητούν, αναφέρονται σε κάτι περισσότερο από το «εγώ» και ο πόθος αυτός τους οδηγεί στην έννοια του Θείου. Τελικά το έργο τους το αφιερώνουν στην ανθρωπότητα.

Ωστόσο σήμερα η παγκυριαρχία της τεχνολογίας αποτελεί «χαίνουσα πληγή» για την Ανθρωπότητα. Συνακόλουθα διαφαίνονται και άλλα δεινά ¨ η ρατσιστική βία, η εξαχρείωση των ηθών, το φάσμα της τρομοκρατίας, ο ολοκληρωτισμός??. Και ανάμεσό τους λαμνοκοπεί μάταια ο σύγχρονος άνθρωπος χωρίς σαφή προσανατολισμό.

Αν αναρωτηθώ ,θα διαπιστώσω ,ο κόσμος μας δημιουργήθηκε από ένθεο ζήλο νομοτελειακά. Στην Ιστορία του Ορθόδοξου Χριστιανικού Πολιτισμού, οι Τρεις Ιεράρχες συμβολοποιούνται ως Οικουμενικοί Δάσκαλοι και καλούν με το έργο τους μαθητές, γονείς , δασκάλους, φορείς του Πνεύματος να αναρωτηθούμε βαθιά μήπως η σύγχρονη προβληματική ,το μέγεθος του ανθρώπινου πόνου και δυστυχίας δεν αγγίζουν πια το ρηχό αμφιβληστροειδή μας;

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση